książki historyczne
Oferta wydawnictwaPolecamy w sieciKatalog do pobrania

Kategoria ludzie, czasy, obyczaje
Okres historyczny przekrojowe
Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej

Nakład wyczerpany!

Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej

Ferenc T. (red.), Dymarczyk W. (red.), Chomczyński P. (red.) Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wydania: 2011
ISBN: 978-83-7525-616-1

Oprawa: twarda
Ilość stron: 272
Wymiary: 175 x 245

Dostępność: Niedostępna

58.80 zł


Autorzy przedstawili rolę plakatu w propagandzie wojennej w różnym czasie i w różnych krajach.
Spis treści:
Wstęp: plakat jako narzędzie propagandy wojennej
"Hej! Kto Polak na bagnety" kontra "Obronimy zdobycze Października". Polskie i radzieckie plakaty wojenne - próba zrozumienia
Obraz hiszpańskiej wojny domowej na plakatach
"Wielka wojna ojczyźniana" na plakatach sowieckich
Analiza dyskursywna amerykańskich plakatów rekrutacyjnych okresu II wojny światowej
Bohater, wróg, zdrajca - amerykańskie i niemieckie plakaty z okresu II wojny światowej
Motywy militarne w polskiej propagandzie komunistycznej w latach 1944-1956
Między groteską a realizmem. O estetycznej stylizacji plakatów. Plakat jako przedmiot analiz socjologii sztuki
Żona, matka, święta, żołnierka, ladacznica, "głupia gęś" - w poszukiwaniu kobiet na plakacie wojennym



Recenzje

Brak recenzji tej pozycji

Wystaw swoją:

Nick
Recenzja

Oferta wydawnictwa Polecamy w sieci Katalog do pobrania