Republika kobiet
Wyd. Uniwersytetu ŁódzkiegoRok wydania: 2024
ISBN: 978-83-8331-150-0
Oprawa: miękka
Ilość stron: 318
Wymiary: 170 x 240
Dostępność: Na półce
42.00 zł
Książka przenosi czytelnika do lat 30. XX wieku, ukazując wizerunek łodzianki na tle dynamicznie rozwijającego się rynku mody. Autorzy analizują wpływ zachodnioeuropejskich trendów, propagowanych przez prasę, oraz zmiany w kobiecym ubiorze jako część szerszych procesów społecznych i kulturowych, związanych z emancypacją i modernizacją stylu życia. Studium prasy codziennej ujawnia rosnącą rolę kobiet z klasy średniej jako konsumentek, odbiorczyń reklam i czytelniczek poradników, kształtujących ich nowoczesną tożsamość. Książka przybliża także lokalne wydarzenia promujące modę, takie jak pokazy mód, oraz działalność wybranych zakładów krawieckich, kapeluszniczych, kuśnierskich i jubilerskich, reklamowanych w prasie, które współtworzyły modowy krajobraz międzywojennej Łodzi.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
Recenzje
| Brak recenzji tej pozycji |











