Zachować ekspresję, czyli o konserwacji rzemiosła afrykańskiego
Wyd. Naukowe UMKRok wydania: 2020
ISBN: 978-83-231-4428-1
Oprawa: miękka
Ilość stron: 46
Wymiary: 210 x 295
Dostępność: Na półce
28.00 zł
Ekspresja rzeźby afrykańskiej oraz symboliczna i rytualna funkcja, którą pełniły przedmioty związane z kulturą ludów zamieszkujących tereny dzisiejszej Nigerii, wymagały przedefiniowania sposobu podejścia do tego światowego dziedzictwa materialnego. Priorytetem stało się zachowanie śladów nie tylko obróbki, ale także użytkowania tych przedmiotów, będących nieodłącznym nośnikiem wartości, historii oraz tradycji etnicznych twórców.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Żydowskie korzenie szaty chrzcielnej, alby, cingulum i kolorów liturgicznych
• Majster Bieda czyli zakapiorskie Bieszczady
• Posłowie i senatorowie Drugiej Rzeczpospolitej w KL Auschwitz
• Hitlerowcy, islamiści i narodziny nowożytnego Bliskiego Wschodu
• Nowoczesne metody gromadzenia i udostępniania wiedzy o zabytkach
• Kultura pucharów lejkowatych w Polsce południowo-wscodniej
• Słownik archeologii prehistorycznej (z aneksami przyrodniczymi)
• Strażnik pamięci w czasach amnezji
• Posłannictwo historii czasu pogardy i zakłamania
• Międzynarodowe konflikty zbrojne po drugiej wojnie światowej
• Majster Bieda czyli zakapiorskie Bieszczady
• Posłowie i senatorowie Drugiej Rzeczpospolitej w KL Auschwitz
• Hitlerowcy, islamiści i narodziny nowożytnego Bliskiego Wschodu
• Nowoczesne metody gromadzenia i udostępniania wiedzy o zabytkach
• Kultura pucharów lejkowatych w Polsce południowo-wscodniej
• Słownik archeologii prehistorycznej (z aneksami przyrodniczymi)
• Strażnik pamięci w czasach amnezji
• Posłannictwo historii czasu pogardy i zakłamania
• Międzynarodowe konflikty zbrojne po drugiej wojnie światowej












powrót