książki historyczne
Oferta wydawnictwaPolecamy w sieciKatalog do pobrania

Rocznice wielu znaczeń 1919 / 1939 / 1989. Czy odrobione lekcje historii?

Rocznice wielu znaczeń 1919 / 1939 / 1989. Czy odrobione lekcje historii?

Białokur M. (red.) , Gołębiowska A. (red.) Wyd. Uniwersytetu Opolskiego
Rok wydania: 2019
ISBN: 978-83-7395-854-8

Oprawa: miękka
Ilość stron: 346
Wymiary: 170 x 240

Dostępność: Dostępna za 3-5 dni

35.00 zł


Ryszard Kaczmarek
1919/1939/1989 – rocznice wielu znaczeń z perspektywy śląskiej

Andrzej Drzewiecki
Od ORP „Pomorzanin” do ORP „Ślązak”. O polskiej flocie wojennej w rytmie uderzeń „bałtyckiego zegara dziejowego” 1919 – 1939 – 1989 – 2019

Marta Milewska
Rocznice wielu znaczeń – 1919/1939/1989 – w edukacji szkolnej

Dariusz Gołębiowski
Co każdy uczeń wiedzieć powinien, czyli trzy rocznice – 1919/1939/1989 na kartach gimnazjalnych i maturalnych arkuszy egzaminacyjnych

Michał Pietrzak
Współczesna tożsamość narodowa Polski, na tle wydarzeń lat 1919/1939/1989

Marek Białokur
Trzy „dziewiątki” XX wieku. Między świętowaniem a pamiętaniem, czyli komu potrzebne są rocznice i dlaczego budzą emocje?

Barbara Kubis
„Odzyskaliśmy niepodległość, ale wojna się jeszcze nie skończyła”. Pierwsze miesiące polskiej wolności 1919 roku w literaturze dokumentu osobistego

Jolanta Załęczny
Traktat wersalski z 28 czerwca 1919 roku w świadomości historycznej w II RP, czyli wokół dyskursu na temat symbolicznej daty odrodzenia Polski

Miłosz Skrzypek
Kwestia cieszyńska na forum konferencji paryskiej w 1919 roku

Anna Gołębiowska
Odbudowa państwa polskiego w 1919 roku w podręcznikach do propedeutycznego nauczania historii we współczesnej szkole podstawowej

Marcela Gruszczyk
Cyfrowi tubylcy i papier. Konferencja pokojowa w Paryżu w świetle podręcznikowej narracji historycznej w szkole średniej

Agnieszka Misiurska
Dyskusja o Polsce 1919 roku w świetle francuskich i angielskich nagłówków prasowych

Joanna Mercik
Public history w obchodach rocznicowych na przykładzie projektu „W spadku po dziadku”

Maria Wylężek
Powstania śląskie i plebiscyt w edukacji regionalnej. Jak przygotować młodego odbiorcę do recepcji treści historycznych?

Jacek Piotrowski
Niech przemówi źródło historyczne i wywoła emocje odbiorcy! Wrzesień 1939 roku w świetle relacji autobiograficznej, czyli propozycja pewnej prezentacji

Barbara Techmańska
Akademia szkolna w rocznicę wybuchu II wojny światowej – sztampa czy emocjonalne przeżycie?

Ewa Puls
Sposoby realizacji międzyszkolnego, interdyscyplinarnego projektu edukacyjnego pt. „Gdzie są dzieci z tamtych lat” – młodzi pytają. 80. rocznica wybuchu II wojny światowej

Lech Krzyżanowski
Rok 1989 oraz rocznice pochodne, czy warte upamiętnienia?

Maria Stinia, Karol Sanojca
Wokół roku 1989, czyli jak czerwiec rozbija się o mur. Internet a budowanie rocznicowej świadomości

Małgorzata Skotnicka-Palka
„Nasz Cel – Wolna Polska”. Wybory 1989 roku we Wrocławiu

Krystian Kazimierczuk
Rok 1989 w relacjach świadków śląskiej opozycji. Projekt Śląskiego Centrum Wolności i Solidarności w Katowicach – „Historia mówiona – poznaj historię najnowszą”

Noty biograficzne



Oferta wydawnictwa Polecamy w sieci Katalog do pobrania