książki historyczne
Oferta wydawnictwaPolecamy w sieciKatalog do pobrania

Mit Hitlera

Mit Hitlera

Wizerunek a rzeczywistość w III Rzeszy Kershaw I. Replika
Rok wydania: 2010
ISBN: 978-83-76740-15-7

Oprawa: miękka
Ilość stron: 352
Wymiary: 145 x 205

Dostępność: Dostępna za 3-5 dni

32.90 zł


Książka jednego z najwybitniejszych biografów Hitlera traktująca o mechanizmach propagandy i fenomenie osoby Hitlera w III Rzeszy.

Tematem książki nie jest zasadniczo sam Hitler, lecz propagandowe tworzenie wizerunku, a przede wszystkim odbiór tego wizerunku przez Niemców przed utworzeniem III Rzeszy oraz w okresie istnienia tego państwa. Ujmując to nieco inaczej, można powiedzieć, że tematem tej książki jest nie tyle prawdziwy Hitler, ile postać, którą w nim widziały miliony Niemców.
Autor zajmuje się zatem czymś, co we współczesnych czasach nazwalibyśmy wizerunkiem politycznym, a co, metaforycznie ujęte w tytule, nosi nazwę „mitu Hitlera”.

Ta znakomita książka potwierdza fakt, iż tzw. mit Führera był nieodzownym warunkiem funkcjonowania państwa nazistowskiego. Autor udowadnia, iż podziw dla Hitlera nie wynikał z przyjęcia dziwnych i niejasnych założeń ideologicznych nazizmu, lecz z wartości społecznych i politycznych - wprawdzie często zniekształconych albo ukazywanych w skrajnych formach - lecz które można dostrzec w wielu społeczeństwach, nie tylko w III Rzeszy.



Oferta wydawnictwa Polecamy w sieci Katalog do pobrania