Bałtyk
Jakobstaf!Rok wydania: 2025
ISBN: 978-83-68569-05-6
Oprawa: twarda
Ilość stron: 672
Wymiary: 170 x 245
Dostępność: Na półce
140.00 zł
Książka Tomasza Maracewicza pt. „Bałtyk Morze śródziemne północnej Europy. Dzieje morza, statków i ludzi” to niezwykle interesujące spojrzenie na dzieje najmłodszego morza na świecie oraz na cywilizacje, które się nad nim rozwijały na przestrzeni tysiącleci. Autor to oświadczony żeglarz i człowiek morza o szerokim spektrum zainteresowań, które na pewno przypadnie do gustu osobom szukającym dogłębnej wiedzy o żegludze, handlu, budowie łodzi i statków oraz historii regionu.
Szczególnie ważne jest holistyczne i interdyscyplinarne spojrzenie na rejon Bałtyku. Lektura książki dostarczy rzetelnej wiedzy na temat biologii i geologii morza, ale autor szczególnie dużo miejsca poświęca technicznym rozwiązaniom konstrukcyjnym jednostek pływających, szczególnie od wczesnego średniowiecza po czasy nowożytne. Mimo popularnonaukowego podejścia, przytoczone w książce fakty są podane w niezwykle fachowy sposób, niejednokrotnie z wykorzystaniem aparatu naukowego jakiego nie powstydziłby się niejeden historyk.
Czemu Bałtyk to morze….śródziemne ? Niewielki akwen niemal zupełnie odcięty od dopływu wód zewnętrznych, właściwie zamknięty i otoczony przez różne nacje i narodowości. Jego historię pisali ludzie pływający na statkach. Bez tych ostatnich przemieszczanie się, handel i podboje nie byłyby możliwe. Bałtyk szczególnie w okresie późnego średniowiecza stał się „autostradą”, którą na tysiącach statków rocznie płynęły towary ze wschodu i północy Europy na zachód kontynentu.
Autor szczególnie dużą rolę uwagę przywiązuje do historii wikingów, analizy zdolności żeglugowych ich statków, podbojów i ekspansji wokół Morza Bałtyckiego i poza nie. Tomasz Maracewicz na kolejnych kartach odsłania nam burzliwą historię najnowszą, epoki wojen i podbojów, zmagania dynastii szwedzkich o dominację nad Bałtykiem. W końcu wraz z autorem śledzimy ciekawe losy państw bałtyckich w XIX i tragicznym XX wieku. Jestem przekonany, że na łamach tej książki wielu czytelników znajdzie ciekawe wątki i nieznane fakty z historii państw bałtyckich i ludzi żyjących nad morzem, nad Bałtykiem.
Szczególnie ważne jest holistyczne i interdyscyplinarne spojrzenie na rejon Bałtyku. Lektura książki dostarczy rzetelnej wiedzy na temat biologii i geologii morza, ale autor szczególnie dużo miejsca poświęca technicznym rozwiązaniom konstrukcyjnym jednostek pływających, szczególnie od wczesnego średniowiecza po czasy nowożytne. Mimo popularnonaukowego podejścia, przytoczone w książce fakty są podane w niezwykle fachowy sposób, niejednokrotnie z wykorzystaniem aparatu naukowego jakiego nie powstydziłby się niejeden historyk.
Czemu Bałtyk to morze….śródziemne ? Niewielki akwen niemal zupełnie odcięty od dopływu wód zewnętrznych, właściwie zamknięty i otoczony przez różne nacje i narodowości. Jego historię pisali ludzie pływający na statkach. Bez tych ostatnich przemieszczanie się, handel i podboje nie byłyby możliwe. Bałtyk szczególnie w okresie późnego średniowiecza stał się „autostradą”, którą na tysiącach statków rocznie płynęły towary ze wschodu i północy Europy na zachód kontynentu.
Autor szczególnie dużą rolę uwagę przywiązuje do historii wikingów, analizy zdolności żeglugowych ich statków, podbojów i ekspansji wokół Morza Bałtyckiego i poza nie. Tomasz Maracewicz na kolejnych kartach odsłania nam burzliwą historię najnowszą, epoki wojen i podbojów, zmagania dynastii szwedzkich o dominację nad Bałtykiem. W końcu wraz z autorem śledzimy ciekawe losy państw bałtyckich w XIX i tragicznym XX wieku. Jestem przekonany, że na łamach tej książki wielu czytelników znajdzie ciekawe wątki i nieznane fakty z historii państw bałtyckich i ludzi żyjących nad morzem, nad Bałtykiem.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Karpaty
• Ikonografia Śródmieścia Krakowa
• Dinassaut. Oddziały uderzeniowe floty śródlądowej Francuskiego Korpusu Ekspedycyjnego w Indochinach 1945–1954
• Szpiedzy
• Witkowa Góra 14 VII 1420
• Z Ziemi Piotrkowskiej
• Marinesko. Legenda podwodnika a prawda historyczna
• Keith Haring. Linia, która zmieniła sztukę
• Zbrodnia (nie)osądzona
• Kołobrzeg 1 XI 1758
• Ikonografia Śródmieścia Krakowa
• Dinassaut. Oddziały uderzeniowe floty śródlądowej Francuskiego Korpusu Ekspedycyjnego w Indochinach 1945–1954
• Szpiedzy
• Witkowa Góra 14 VII 1420
• Z Ziemi Piotrkowskiej
• Marinesko. Legenda podwodnika a prawda historyczna
• Keith Haring. Linia, która zmieniła sztukę
• Zbrodnia (nie)osądzona
• Kołobrzeg 1 XI 1758











