


Zagadnienia techniki i technologii malarstwa Jacka Malczewskiego
Wyd. Naukowe UMKII, zmienione
Rok wydania: 2025
ISBN: 978-83-231-6118-9
Oprawa: miękka
Ilość stron: 278
Wymiary: 190 x 225
Dostępność: Na półce
84.00 zł
Jacek Malczewski – dziś jeden z najpopularniejszych polskich malarzy przełomu XIX i XX wieku – pozostawił ogromną i bogatą tematycznie spuściznę, która do dziś jest przedmiotem licznych badań historyków sztuki. Wiąże się to również z ciągłym odkrywaniem jego dzieł, zarówno tych zapomnianych, uważanych za zaginione, jak i tych dotąd nigdzie nieodnotowanych i zupełnie nieznanych.
Twórczość tego na wskroś polskiego malarza była tematem wielu monografii i wystaw, a obrazy uzyskują na aukcjach astronomiczne ceny. Mimo to nie ma opracowań dotyczących jego warsztatu malarskiego. Jak zatem jawi się warsztat Jacka Malczewskiego? Na ile zakorzeniony jest on w XIX-wiecznej tradycji malarstwa, a na ile jest już twórcą nowoczesnym? Czy jest możliwe określenie cech charakterystycznych jego techniki i czy można mówić o specyfice warsztatu malarskiego, wynikającej z właściwej dla Malczewskiego techniki budowania obrazu? Używał przecież produkowanych masowo materiałów i przyborów malarskich.
Niniejsza książka jest próbą odpowiedzi na te pytania, a jednocześnie weryfikuje dzieła oryginalne, dzieła wątpliwe, falsyfikaty i naśladownictwa.
Twórczość tego na wskroś polskiego malarza była tematem wielu monografii i wystaw, a obrazy uzyskują na aukcjach astronomiczne ceny. Mimo to nie ma opracowań dotyczących jego warsztatu malarskiego. Jak zatem jawi się warsztat Jacka Malczewskiego? Na ile zakorzeniony jest on w XIX-wiecznej tradycji malarstwa, a na ile jest już twórcą nowoczesnym? Czy jest możliwe określenie cech charakterystycznych jego techniki i czy można mówić o specyfice warsztatu malarskiego, wynikającej z właściwej dla Malczewskiego techniki budowania obrazu? Używał przecież produkowanych masowo materiałów i przyborów malarskich.
Niniejsza książka jest próbą odpowiedzi na te pytania, a jednocześnie weryfikuje dzieła oryginalne, dzieła wątpliwe, falsyfikaty i naśladownictwa.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także: